2.12.10

Ei käivitu...


Meie Helesinisele Unist... ee... Uralile (vaata siia) saabus seltsiks sarnase aastakäigu mudel. Pisut ümber lõigatud, pisut kroomitud. Välimus on vanakooli-kodukootud-chopperi kohta keskmine.

Allolevat tuuningut on paljud proovinud, kuid normaalselt selline lahendus töötama ei kipu:




Karburaator Solex on pärit Fiat 127 pealt. Sisselasketorud on aga jämedamad kui silindripea vastavad kanalid, siin oleks veel ruumi täiustusteks. Käivitumist ja sõitu omanik siiski kiitis. Ootame ka proovimisvõimalust.


 Mis aga meie tegemiste vaatevinklist veel põnevam - mootorit pole aastaid käivitatud ja masin on seisnud arvatavasti õues. Omaniku soov - "pange käima". Kõigepealt pidime paigaldama nukkvõlli käitava hammasratta, selle purunemise tõttu oli asi kunagi seisma jäänudki. Uus katkestigi sai omale kohale. Nüüd oleks ju võinud sädet taga ajama hakata, kuid puudus ka kompressioon.

Õnneks on silindripeade eemaldamine klappide kontrolliks siin imelihtne ja hakkaski kohe järjepanu puudujääke ilmnema. Klapiosakond ähvardab kohe-kohe kolviga kohtuda ehk klapisäär on ühes poolkuudega läbi taldriku tulemas:




Seda põhjustab materjalide kehv kvaliteet (eriti poolkuudel) ja ebapiisav määrimine. Juba varem kogetud ja seetõttu ka teele jäädud... Klapivedrusid lahti päästes kukkus üks juhtpuksidest vabatahtlikult oma pesast välja, puksis on mõra:




Kui silindripea suurema vastupunnimiseta maha tuli, ootas järgmine üllatus:




Kui mootorratas jääb lageda taeva alla, ei tohi süüteküünlaid pesadesse keeramata jätta. Ja kui nad seal pesades on, siis tingimata kinnikeeratuna. Vastasel juhul ootab kolvirõngaste või lisaks silindrite vahetus. Siin jällegi pole rebane veel suuremat kahju jõudnud teha. Aga - teine asi on mootori loomulik kulumine. Veendusime, et kolvid on monteeritud standardmõõdus:




77,92 viitab tõepoolest nn. 0-remondile silindri läbimõõduga 78,00 mm. Kolvi läbimõõdust on säilinud 77,82 mm ja lõtk silidri tööpinnaga on juba 0,34 mm:




Lisame siia veel kolvirõngaste 2...3 mm lukupilu ja saamegi tüüpilise vene "kohviveski".




Tegelikult peaks sellises seisundis "emmilised" veel "pauku tegema" küll, aga meie ega kliendi eesmärk ei ole mootorit kurva lõpuni sundida, kingime talle parem korraliku remondi ja võimaldame jälle paarkümmend tuhat kilomeetrit teoreetilist tööiga Selleks on ettevalmistamisel silindripeade kapitaalremont ja silidrite järgmisse mõõtu puurimine. Hoiame ainult pöialt, et väntmehhanism vastu peab.


No comments:

Post a Comment